Filmy poezja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje poezja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wiedźmin

6,6
6,3
Wiedźmin Geralt, zmutowany łowca potworów, szuka swojego miejsca w świecie, gdzie ludzie często okazują się gorsi niż najstraszniejsze monstra.
Komedia ukazująca życie Williama Shakespeare'a zanim stał się sławny.

Rzym

8,1
Opowieść o życiu zarówno wybitnych jak i zwyczajnych rzymian rozgrywająca się w ostatnich dniach istnienia Rzymskiej Republiki.


W końcowym okresie wojny wietnamskiej kapitan Willard zostaje wysłany z misją wytropienia w dżungli, na terenie Kambodży, pułkownika armii amerykańskiej, który stanął na czele zbuntowanego plemienia walczącego zarówno przeciw Amerykanom, jak i Wietnamczykom. Wyprawa niewielkiej załogi, przeprawiającej się w górę rzeki w coraz bardziej niedostępne rejony zielonego piekła, obfituje w wydarzenia dramatyczne i wstrząsające, ale także absurdalne, jak choćby występy "króliczków" Playboya. Kiedy łódź dociera wreszcie do obozu charyzmatycznego pułkownika Kurtza, Willard przekracza kolejny, tym razem ostatni już krąg piekielny, odkrywając najmroczniejsze pokłady ludzkiej duszy staczającej się z wyżyn nadludzkich, heroicznych marzeń, na dno obłędnych idei.
W Jaśniejszej od gwiazd Campion skutecznie unika stereotypów i sentymentalizmu i w piękny sposób opowiada historię Fanny Brawne (Abbie Cornish) i Johna Keatsa (Ben Whishaw), których burzliwy związek zakończyła przedwczesna śmierć poety w wieku dwudziestu pięciu lat. Keats i Brawne bynajmniej nie zakochali się w sobie od pierwszego wejrzenia. Uczucie, które ich ostatecznie połączyło było płomienne i bardzo intensywne, pomimo iż tak naprawdę pozostało platoniczne. Fanny była córką właścicielki domu, w którym mieszkał on, biedny poeta – w ówczesnych czasach najgorsza z możliwych partii dla młodej damy z dobrego domu.

Amelia

7,4
Amelia jest bardzo nieśmiałą, wrażliwą osobą. Pracuje jako kelnerka w jednej z kawiarenek. Pewnego dnia spotyka w metrze równie nieśmiałego chłopca, jak ona. Jedna chwila wystarczy, by oboje zakochali się w sobie...
Lilly Wust (Juliane Köhler) mieszka w Berlinie i jest Niemką. Zbliża się do trzydziestki, ma czwórkę dzieci - otrzymała nawet nazistowski order dla matek. Los styka Lilly z Felice Schragenheim (Maria Schrader), fascynującą, inteligentną młodą kobietą. Pomiędzy nimi zaczyna się namiętny romans, który przeradza się w prawdziwe uczucie. Dwie kobiety piszą do siebie prawie codziennie listy i wiersze. W nich zwracają się do siebie - Aimee (Lilly) i Jaguar (Felice). Felice wyznaje, że jest Żydówką, że pracuje dla nazistowskiej gazety pod fałszywym nazwiskiem i przekazuje tajne informacje grupom oporu. Lilly pozwala Felice wprowadzić się do jej mieszkania i rozwodzi się z mężem. Dwie kobiety składają sobie przysięgę miłości i małżeństwa. Starają się uciec od straszliwej rzeczywistości wojny i prześladowań, ale na próżno. Pewnego upalnego dnia, w sierpniu 1944 roku, Lilly i Felice spotykają w mieszkaniu gestapo...
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.
Do nadmorskiej miejscowości Rimini przylatuje Daniele Dominici, karciarz i nauczyciel poezji, który zostaje zatrudniony na cztery miesiące w miejscowym liceum. Tam poznaje dziewiętnastoletnią uczennicę, która jest wyraźnie zauroczona nowym wykładowcą. Wbrew przyjętym obyczajom zaczynają spotykać się również poza szkołą.
Autobiografia w obiektywie Alejandro Jodorowsky'ego (Adan Jodorowsky). Film opowiada o latach młodości chilijskiego artysty, podczas, której wyzwolił się od wszystkich swoich dawnych ograniczeń, od swojej rodziny i został wprowadzony do czołowego kręgu artystycznego lat czterdziestych w Chile. Enrique Lihn, Stella Díaz Varín, Nicanor Parra i wielu innych obiecujących młodych i anonimowych poetów staje się jego towarzyszami. Zanurzony w tym świecie poetyckich eksperymentów, mieszka z nimi, i działa z nimi: zmysłowo, prawdziwie, do szaleństwa.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…